A legtöbb honlaptulajdonos azt szeretné, hogy az oldala minél előbbre kerüljön a Google természetes találati listáján. Ebben segítség lehet egy céltudatos tartalommarketing módszer, aminek a segítségével rendszertartalmat lehet megjeleníteni az oldalon.
Vagyis olyan „üzenetet”, amelyik kapcsolatban áll az oldal témájával, ugyanakkor olyan mondanivalót, értéket tartalmaz, ami felkelti a látogató figyelmét, leköti és érdeklődve tér vissza az oldalra újabb „olvasnivalóért”. Tulajdonképpen nagyon sokat tehetünk egy weboldal előre jutásáért a tudatos tartalommarketing kihasználásával.
Remek döntés, ha a weboldal jó helyezése érdekében, minél több módszert kipróbálunk, használunk. A tartalommarketinghez hasonlóan, a keresőoptimalizálás is abban segíti a weboldalt, hogy a keresők természetes találati listáján minél jobb helyen szerepeljen.
Ez egy hosszabb folyamat, mint például a keresőmarketing, amivel látványos és viszonylag gyors eredmény érhető el, azonban kevesebb anyagi ráfordítást igényel és hatékonysága vitathatatlan.
Milyen célt szolgál a tartalommarketing a gyakorlatban?
A tartalommarketing olyan, amikor értékes információt adunk a célközönségünknek annak érdekében, hogy felkeltsük az érdeklődésüket, meggyőzzük és végül vásárlóvá tegyük őket. A tartalommarketing a gyakorlatban nemcsak a sales üzenetekre épül, hanem az edukációra, a szórakoztatásra, a problémamegoldásra, valamint az érzelmi kötődésre egyaránt.
A tartalommarketing segítségével hitelességet, márkahűséget és bizalmat építhet ki a potenciális és meglévő ügyfelekkel. Hogyan működik a tartalommarketing a gyakorlatban? Milyen lépéseket kell követni ahhoz, hogy a tartalmak hatékonyan támogassák az üzleti célokat? Ebben a cikkben hangsúlyt fektetünk az alapokra, a stratégiára és a technikai feltételekre.
A hatékony tartalommarketing alapjai
A tartalommarketing alapjai közé tartozik a kulcsszókutatás, a célcsoport ismerete, a tartalom típusának és formátumának meghatározása, a szövegek minőségének biztosítása, továbbá az eredmények mérésének, elemzésének elvégzése. A tartalommarketing a gyakorlatban a kulcsszavakon keresztül érezteti leginkább a hatását. Ennek függvényében, az első és meghatározó lépés ezeknek a kiválasztása. Sokan ott buknak el, hogy olyan általános kulcsszavakat választanak ki, amikre a keresés túl sok eredményt hozna.
Ezt jobb elvetni, de a másik véglet sem előnyös, ahol annyira ritka szavak kapnak szerepet, amikre viszont senki sem kíváncsi. A tartalommarketing a gyakorlatban az arany középutat választja, amivel a felületre leginkább jellemző kifejezések kerülnek előtérbe, így növelve a siker esélyét. Az ideális kulcsszavak megtalálásában a konkurensek elemzése sem maradhat ki a sorból.
A tartalommarketing a célcsoportok függvényében
A tartalommarketing a gyakorlatban csak úgy tudja hozni a várt eredményt, amennyiben pontosan meg van határozva, hogy kiket céloz meg. Természetesen lehetőség van átadni általános jellegű üzeneteket, de ez kevésbé járul hozzá a vásárlóerő növeléséhez. A fiatal, középkorú és idősebb generációk más platformokat kedvelnek.
Amíg az érettebb korosztály tagjai szívesebben szörfölgetnek a neten bogcikkeket olvasva, addig a fiatalabbak a podcastokat, infografikákat, online kurzusokat, webináriumokat részesítik előnyben, ahol nagyobb az interakció. A tartalommarketing a gyakorlatban tehát hangsúlyt fektet arra, hogy szövegek, képek, videók, hanganyagok kapják a főszerepet.
Fontos a jó minőség és az eredmények rendszeres felülvizsgálata
A tartalommarketing a gyakorlatban leginkább akkor tudja kifejteni a hatását, ha az szakmai szempontból hiteles. A kiváló formai felépítés sem elhanyagolható. A nyelvi, vizuális és technikai paraméterek éppen ezért mindig kapjanak kellő figyelmet. Bár a META leírások funkciója kicsit átalakult és ezt a Google már nem veszi annyira komolyan, de ettől még nagy segítség lehet a keresések során, ezért megéri hangsúlyt fektetni rájuk.
A célirányos kulcsszó beillesztése pedig döntő fontosságú ebben az esetben. A folyamatos mérések és elemzések során kiderül, hogy a tartalommarketing a gyakorlatban pontosan milyen eredményeket hoz. A mutatók alakulásával pedig tovább finomítható az átadni kívánt információ, ami a várt végeredményt segíti elő.